Tilla kerekesszékes bérgyilkossal vívódik
A Nagy duettből kiesett ugyan, de legalább nem tör könnyűzenei babérokra. Megy viszont Cannes-ba a kisfilmje, amit a szemlén is bemutatnak, és ami megtanította arra, hogy kevés pénzből is lehet filmet csinálni.
Till Attila Tóth Gabi A Nagy Duett
Till Attila kiesett ugyan a Nagy duett című TV2-es műsorból, de ami őt illeti, nem fog a kardjába dőlni emiatt, mivel szerinte ők egyáltalán nem voltak rosszak az exmegás Tóth Gabival. „Úgy vélem, Gabit jobban megviselte, mint engem, de csak azért, mert egy viszonylag színvonalas produkcióval estünk ki. Mi legalább mindent megtettünk, már szerény képességeimhez mérten” – kezdi a Velvetnek. „Amúgy még két-három döntő lehetett volna a dologban, mert nem mi voltunk a legrosszabbak.”
Karaoke bajnok
„Az bebizonyosodott – bár eddig is tudtam –, hogy soha nem fogok hanglemezt kiadni, de annyi haszna volt, hogy egy keményebb buli hevében hajlandó leszek karaokézni, mondjuk, ez igen ritkán fordul elő” – véli a kiesett duettes, aki szerint az is sokat számított, hogy minden nap próbáltak, így maga is érezte, hogy fejlődik. „Ez azt jelenti, hogy a végén már hallottam a saját hangomon, hogy mikor hamis. Még öt év és egész tűrhetően énekelnék.”
Tilla hangját legközelebb a május 28-ai búcsúbulin hallhatja majd az arra érdemes közönség, amit ő feltehetően azért se bán, mert mostanában a haknik helyett saját filmes karrierje köti le minden energiáját. Történt ugyanis, hogy Csicska című kisfilmjét nemcsak, hogy jelölték a cannes-i filmfesztivál a Rendezők Két Hete elnevezésű programjába, de a szemlén is be fogják mutatni. „Ha filmet csinálsz, mindenki próbálja minél jobb fesztiválokra bejuttatni, van ennek egy intézményes formája, mi Petrányi Viki tanácsára adtuk be Cannes-ba. De ezt a dolgot nem mi irányítjuk, hanem elbírálták és beválasztották, gondolom, mert én se ismerem még ezt a világot, fogalmam sincs, hogyan működnek ezek a dolgok.”
Lehetőség, nem más„Azt nem tudom, a honi szakma mit szól majd hozzá, az ismerőseim díjazták. Szerintem sem rossz” – véli a műsorvezető, aki saját bevallása szerint még azt sem tudja, hogy mostanában kikből áll a magyar filmszakma, ami nem csoda. „Nekem a barátaim véleménye számít, sokan segítettek. Egy cannes-i meghívás egy jó lehetőség, de többet nem jelent. Ahhoz, hogy valamit elérjen az ember legalább tíz-húsz évig kell zsinórban gyártani a jó filmeket. Rólam maximum annyi mondható el, hogy jó irányba haladok.”
A Csicska lecsengése után a következő lépés újra egy nagyjátékfilm lesz, mert a rendező felbátorodott, amiért kiderült, hogy kis költségből is lehet filmet csinálni. „Most már azt hiszem, érdemes küzdeni, mert végül csak mellénk állnak olyanok, akik tudnak segíteni kamerával, lámpákkal. Két könyv is tervben van, még nem tudom, melyik valósulhat meg. Az egyik egy apukafilm, negyvenéves férfi problémákat taglalnék benne, mert ebben a korban olyan sok minden történik az emberrel, hogy arról már érdemes beszélni. Nehéz hosszú, alattomos terhek közepette élni, gyereket nevelni, kijönni a feleséggel, és akkor még ott vannak a hobbik, vágyak is. A másik egy kerekesszékes bűnfilm egy bérgyilkosról, most a kettő között kell, döntsek, talán a második mozisabb, látványosabb, az apukás meg inkább egy nagyon emberi történet.”
Az, hogy két nagyjátékfilmje is tervben van, azonban még egyáltalán nem jelenti, hogy sínen is lennének, mivel a magyar filmgyártásban nem létezik olyan, hogy ideális állapot. „Általában egy  400 milliós költségvetésből 200 mindig hiányzik, a 100-asból 50, az ötvenből az egész. Most fog még csak felállni az új filmes intézmény, senki nem tudja, mekkora a tér, amiben mozogni lehet. Cannes jó hivatkozási alap, de semmi több, csak reputáció, mindig mindent elölről kell kezdeni, ez az egész országra igaz.”
Till Attila nagyon izgul a szemle miatt, szerinte érdekes szituáció lesz a szombati premier, hiszen a nagyközönség ekkor látja majd először a filmjét. „Az, hogy megy Cannes-ba, óhatatlanul egy másik dimenzióba röpítette, de az nagyon érdekel, hogy vajon működni fog-e a film a magyar közönségnek itthon a szemlén.”
A filmessé lett műsorvezető örül annak, hogy nem könnyű őt kategorizálni, hiszen se nem művészfilmes, se nem közönségfilmes rendező, azt meg, hogy mennyire szereti a közönség, nem tudja. A Csicskát állami támogatás nélkül készítette, amikor látta, hogy nem jön össze rá semmilyen pályázati pénz, eldöntötte, hogy baráti segítséggel akkor is megcsinálja.