Nagy Duett, de minek!?
A múltkor azt írtuk, hogy aki szerint rossz a Való Világ, az nézzen meg egy Éden Hotel-adást (ez a véleményünk egyébként árnyalódott azóta, de erről később), most azt mondjuk, aki szerint rossz az Éden Hotel az nézzen meg egy Csillag születiket. Aztán jött a Nagy Duett és mindent vitt.
A Nagy Duett című műsor az, amiben tényleg a világon semmi értéket nem tudunk felfedezni, és nem azért, mert a műsorszámok annyira nem minőségiek, hogy élvezetes legyen, de annyira nem viccesek, hogy szórakoztató legyen, hanem mert értelmetlen. Lehet azzal jönni, hogy abban van dráma, meg teljesítmény, hogy valakik igyekeznek kihozni magukból azt, ami bennük sincs, csak az a kérdés, hogy minek?
Kétségkívül nagy meló lehet Rákóczi Ferenc vagy Orosz Barbara műsorvezetőknek énekelni és táncolni, de hát épp ezért lettek ők műsorvezetők és nem előadóművészek. Hogy hétről-hétre fejlődnek? Kit érdekel, ha sose lesz jó a dolog? Bár a mamájuknak bizonyára tetszik: jaj, de édes a Ferike, nézzétek már, énekel.
Ki csinálja jól?
Ferike nem édes, Ferike mesterkélt, erőltetett, ahogy megpróbálja felvenni a laza énekes stílusát (neki még a pénzes vetélkedőben sem sikerül igazán ellazulni, bár ott klasszisokkal jobb). Trappol és hadonászik a színpadon, közben vicsorít (mint a rockerek – gondolja ő). Angol kiejtése is problémás, majdnem annyira, mint Hajdú Péteré, ami viszont meglepő, hogy e téren SP sem virít. Trokán Nóráról és Caramelről ezzel szemben elmondható, hogy tudnak angolul, jól esett a fülünknek és itt hívnánk fel a figyelmet, hogy léteznek magyar nyelven írt dalok is, azokat is lehet választani.
Látszik, hogy többen viaskodnak a kérdéssel: jópofáskodjanak mintegy azt sugallva, „tudom én, hogy szar vagyok, de milyen jófejség tőlem, hogy ezt is bevállalom” vagy vegyék komolyan a dolgot. Személye válogatja, hogy kinél melyik a rosszabb verzió. Harsányi Levente vagy Till Attila például nem veszi komolyan magát, de így meg olyan se hús, se hal dolog születik, Orosz Barbara meg túlzottan is (ez hivatása neki egyébként), az ő fellépése meg épp ettől lesz kínos.
Ki csinálja jól szerintünk? Peller Mariann, Trokán Nóra, Árpa Attila vagy Iszak Eszter (nagyjából), de itt meg felmerül a kérdés, miért terelik össze a nyilvánvalóan jó hangi adottságokkal rendelkező – helyenként előadóművész – fellépőket az amatőr és/vagy tehetségtelenekkel. Talán azért, hogy – mint a Csillag születikben – vagy röhögjünk ki valakit, vagy sírjunk a meghatottságtól, de valamelyik lehetőleg legyen meg.
Miért vállalták el?Hajdú Péteren például tudnánk sírni, egyszerűen szánalom, ahogy beoldalog a színpadra, téblábol egy sort arcán a tőle megszokott értelmezhetetlen félvigyorral, majd kicsit sértődötten veszi tudomásul, hogy a zsűri szerint még mindig nem jó. A furcsa az, hogy ő az egyetlen, aki ezzel nincs tisztában. Szerénykedik persze az interjúkban, de mintha valahol mégiscsak úgy érezné, hogy azért tud ő. Ebben is.
Szóljunk kicsit a stylingról is, a kedvencünk Tóth Gabi szokásosan bevállalós Barbie-szettje, de Iszak Eszter múltkori, és Trokán Nóra mostani toalettje is nagyon rendben volt. Az ellenpont Liptai Claudia ki tudja hányas évekbeli frizurája, valamint Balázs Klári vörös tónusai, bár ővele kapcsolatban semmi nem elég rossz, egy karikatúrával állunk szemben alighanem. A zsűri kiválósága egyértelműen Kasza Tibi, elviszi a hátán a műsort, Dobrády Ákos megdicséri Harsányi Levente énekhangját – róla ennyit. Majka az meg Majka, ha iparos is, profi iparos, úgyhogy tőle nem sajnáljuk, hogy sokat keres és tanítanivalóan flegmán válogat a jó nők között.
Elgondolkodtató, vajon ki miért vállalta el a show-t? Hajdú mindent elvállal, amit kinyomtatnak vagy lehoznak a tévében, ez oké. Rákóczi talán nem tudja, hol a jófejeskedés határa vagy erősen ajánlott promotálni neki a másik műsorát. Harsányi és Tilla fehér folt: annyi minden jól áll nekik, de a tánc és az éneklés nincs ezek között. Eddig igényes embereknek gondoltuk őket, akik bár nyitnak a bulvár felé, azért nem merülnek el benne teljesen. Egy illúzióval kevesebb.
Árpa Attila ezt is megengedheti magának
Trokán Nórát értjük is meg nem is: ő tökéletes ott, ahol van, színészként. Jól énekel, jól mozog, minden rendben van vele, ergo nincs szüksége rá, hogy itt bizonyítson: rangon aluli ez neki. Talán szeretné, ha ismertebb lenne a neve, talán igaza van. Iszak Esztert és Peller Mariannt értjük: nekik nincs vesztenivalójuk. Itt is elmennek, máshol is elmennek, nem jók, nem rosszak, a helyükön vannak egy ilyen show-ban, a nevükkel viszont nem fog történni semmi, ahhoz több kell. Orosz Barbara no comment, ő egy feszülős ruhától már boldog.
Az egyetlen ember, akinek választásával maximálisan azonosulni tudunk, az Árpa Attila. Ő akkora vagány, hogy ezt is megengedheti magának. Csakhogy ő jól is csinálja – szemben a többi kvázi-vagánnyal. Tilla és Levi, nektek akkor érte volna meg, ha tényleg jót csináltok a színpadon. Így azonban kár érte.
Ki csinálja jól?
Ferike nem édes, Ferike mesterkélt, erőltetett, ahogy megpróbálja felvenni a laza énekes stílusát (neki még a pénzes vetélkedőben sem sikerül igazán ellazulni, bár ott klasszisokkal jobb). Trappol és hadonászik a színpadon, közben vicsorít (mint a rockerek – gondolja ő). Angol kiejtése is problémás, majdnem annyira, mint Hajdú Péteré, ami viszont meglepő, hogy e téren SP sem virít. Trokán Nóráról és Caramelről ezzel szemben elmondható, hogy tudnak angolul, jól esett a fülünknek és itt hívnánk fel a figyelmet, hogy léteznek magyar nyelven írt dalok is, azokat is lehet választani.
Látszik, hogy többen viaskodnak a kérdéssel: jópofáskodjanak mintegy azt sugallva, „tudom én, hogy szar vagyok, de milyen jófejség tőlem, hogy ezt is bevállalom” vagy vegyék komolyan a dolgot. Személye válogatja, hogy kinél melyik a rosszabb verzió. Harsányi Levente vagy Till Attila például nem veszi komolyan magát, de így meg olyan se hús, se hal dolog születik, Orosz Barbara meg túlzottan is (ez hivatása neki egyébként), az ő fellépése meg épp ettől lesz kínos.
Ki csinálja jól szerintünk? Peller Mariann, Trokán Nóra, Árpa Attila vagy Iszak Eszter (nagyjából), de itt meg felmerül a kérdés, miért terelik össze a nyilvánvalóan jó hangi adottságokkal rendelkező – helyenként előadóművész – fellépőket az amatőr és/vagy tehetségtelenekkel. Talán azért, hogy – mint a Csillag születikben – vagy röhögjünk ki valakit, vagy sírjunk a meghatottságtól, de valamelyik lehetőleg legyen meg.
Miért vállalták el?Hajdú Péteren például tudnánk sírni, egyszerűen szánalom, ahogy beoldalog a színpadra, téblábol egy sort arcán a tőle megszokott értelmezhetetlen félvigyorral, majd kicsit sértődötten veszi tudomásul, hogy a zsűri szerint még mindig nem jó. A furcsa az, hogy ő az egyetlen, aki ezzel nincs tisztában. Szerénykedik persze az interjúkban, de mintha valahol mégiscsak úgy érezné, hogy azért tud ő. Ebben is.
Szóljunk kicsit a stylingról is, a kedvencünk Tóth Gabi szokásosan bevállalós Barbie-szettje, de Iszak Eszter múltkori, és Trokán Nóra mostani toalettje is nagyon rendben volt. Az ellenpont Liptai Claudia ki tudja hányas évekbeli frizurája, valamint Balázs Klári vörös tónusai, bár ővele kapcsolatban semmi nem elég rossz, egy karikatúrával állunk szemben alighanem. A zsűri kiválósága egyértelműen Kasza Tibi, elviszi a hátán a műsort, Dobrády Ákos megdicséri Harsányi Levente énekhangját – róla ennyit. Majka az meg Majka, ha iparos is, profi iparos, úgyhogy tőle nem sajnáljuk, hogy sokat keres és tanítanivalóan flegmán válogat a jó nők között.
Elgondolkodtató, vajon ki miért vállalta el a show-t? Hajdú mindent elvállal, amit kinyomtatnak vagy lehoznak a tévében, ez oké. Rákóczi talán nem tudja, hol a jófejeskedés határa vagy erősen ajánlott promotálni neki a másik műsorát. Harsányi és Tilla fehér folt: annyi minden jól áll nekik, de a tánc és az éneklés nincs ezek között. Eddig igényes embereknek gondoltuk őket, akik bár nyitnak a bulvár felé, azért nem merülnek el benne teljesen. Egy illúzióval kevesebb.
Árpa Attila ezt is megengedheti magának
Trokán Nórát értjük is meg nem is: ő tökéletes ott, ahol van, színészként. Jól énekel, jól mozog, minden rendben van vele, ergo nincs szüksége rá, hogy itt bizonyítson: rangon aluli ez neki. Talán szeretné, ha ismertebb lenne a neve, talán igaza van. Iszak Esztert és Peller Mariannt értjük: nekik nincs vesztenivalójuk. Itt is elmennek, máshol is elmennek, nem jók, nem rosszak, a helyükön vannak egy ilyen show-ban, a nevükkel viszont nem fog történni semmi, ahhoz több kell. Orosz Barbara no comment, ő egy feszülős ruhától már boldog.
Az egyetlen ember, akinek választásával maximálisan azonosulni tudunk, az Árpa Attila. Ő akkora vagány, hogy ezt is megengedheti magának. Csakhogy ő jól is csinálja – szemben a többi kvázi-vagánnyal. Tilla és Levi, nektek akkor érte volna meg, ha tényleg jót csináltok a színpadon. Így azonban kár érte.
Címkék: Nagy Duett, Csillag születik, Éden Hotel, tévéműsor, sztár, ének